Influencer campagne

Omoda

Briefing: Met de zomer voor de deur wilde Omoda de awareness vergroten voor zowel de espadrilles, sandalen en loafers van de Zomercollectie 2018 áls die van het merk.

Oplossing: In een klassieke ‘#dilemma’ GIF-post op Instagram, stelde Marieke Elsinga haar fans de vraag welke schoenen zij nou moest kiezen om echt #summerproof te zijn.

Resultaat: De content bleek zéér effectief, want de reacties stroomden binnen. We behaalden een totaalbereik van 612K, 234K videoviews (235% KPI), en een view rate van 32%.


Branded content // Media distributie

Q-Music het geluid

Briefing: Qmusic vroeg Storyboard in zowel 2017 als 2018 om een creatief video-idee te ontwikkelen, waarin het nieuwe seizoen van Het Geluid op spraakmakende manier tot uiting komt.

Oplossing: We zetten in op herkenbaarheid en humor, dus ontwikkelden we in ’17 ‘Ik Wist Het’, waarin iemand 3x compleet uit z’n dak ging omdat hij telkens het antwoord wel wist maar niet gegeven had. En in ‘18 volgde ‘Ik Wil Het’, waarbij mensen tot overmaat van ramp alles lieten vallen om maar mee te spelen.


Influencer campagne

Côte D’or 

Briefing: The Storylab vroeg Storyboard om Côte d’Or’s brand consideration campagne, waarbij ze chocolade fans vroegen wat hun chocolade rituelen zijn, naar de doelgroep te brengen.

Oplossing: In een humoristisch candid video concept, lieten we Ferry Doedens en Katja Schuurmans in een drukke koffiezaak op nogal opzichtig wijze zelf uit laten vinden wat voor chocolade-eter zij nou zijn.

Resultaat: Humor sloeg aan! Want de teaser GIF, hero video én call to action oproep samen genereerden 3 miljoen contacten (130% KPI), en behaalden meer dan 1 miljoen video views (166% KPI).