Influencer campagne

Maaslander Kaasmakers

Briefing: Maaslander zocht naar een manier om via social media de merkvoorkeur en awareness voor hun Maaslander Boerenkaas verder te vergroten.

Oplossing: Een storytelling film-reeks, waarin invloedrijke food-deskundigen Jet van Nieuwkerk en Ellemieke Vermolen de kijker meenamen op reis naar de boerderij. Om ter plekke te ontdekken hoe deze kaas op authentieke wijze gemaakt wordt, en ons tot slot te inspireren met heerlijke recepten.

Resultaat: De combinatie van goede storytelling en de data gedreven keuze van de influencers sloeg aan. We bereikten een brede doelgroep van in totaal 4 miljoen mensen, en de video’s werden in totaal 1,4 miljoen keer bekeken. 


Influencer campagne

Tele2 #HatersGonnaLove

Briefing: Tele2 vroeg Storyboard om de #HatersGonnaLove kerstcampagne online tot leven te brengen, met als kernboodschap: liefde is het beste medicijn tegen (online) haat.

Oplossing: Eerst zetten we schaalbare distributie in via de sociale kanalen van drie celebrities om de door INDIE ontwikkelde #HatersGonnaLove hero film, groots te verspreiden. Daarna brachten we de campagne thematiek tot leven door samen met Kaj Gorgels, een online hater onverwachts te ‘overvallen’. Niet om terug te haten, maar om hem te overspoelen met liefde. Deze film werd bedacht, geproduceerd en gedistribueerd door Storyboard, en was het vehicle om ook de #HatersGonnaLove toolkit te lanceren.

Resultaat: Een succesvolle campagne op het gebied van zowel bereik als engagement. Met beide video’s bereikten we in totaal 1,8 miljoen mensen (137% KPI) en genereerden 950K video views (157% KPI). De campagne viel in de prijzen bij de Dutch Search Awards en won een Bronze Esprix.


Influencer campagne

Heineken Grandprix

Briefing: Breng Heineken’s themacampagne ‘The Invention’ op een relevante manier tot leven brengen middels de inzet van influencers.

Oplossing: Samen met Heineken ontwikkelden we de afterparty voor de Grand Prix. Immers, grote kans dat deze er in 1889 niet was geweest. Het resultaat? Een once in a lifetime diner in de eregalerij in het Rijksmuseum, samen met 14 influencers. Deze experience werd vastgelegd in drie communicatiemomenten: de uitnodiging, de avond van het diner én een throwback.

Resultaat: Dankzij de inzet van alle influencers samen realiseerden ruim 3,3 miljoen contacten, met 122K engagements en… één epic group selfie.


Social strategy // Influencer campagne // Branded content

Jack Daniel’s 150 jaar

Briefing: Jack Daniel’s greep haar 150 jarig bestaan aan om de band van de doelgroep met het merk te verstevigen, en te laten zien hoe de merkwaarden en oorsprong van het merk vandaag de dag nog steeds relevant zijn.

Oplossing: Onze campagne bestond uit twee fases, een ‘Barrel Hunt’ activatie gevolgd door een videoreeks waarin Dennis Weening en Veronica van Hoogdalem een roadtrip maakten naar Jack’s distillery in Tennessee, om zo Jack’s verhaal te vertellen ‘van de bron naar de bar.’

Resultaat: High quality storytelling was de perfecte match tussen Jack en de doelgroep. Met de juiste distributie via online, social, en influencers wisten we maar liefst 94% van de doelgroep te doordringen van Jack’s way!


Influencer campagne

ANWB London calling

Briefing: ANWB vroeg Storyboard om op originele wijze het gemak aan te tonen van reizen met de ANWB Visa Card.

Oplossing: In ons videoconcept daagde DJ Sander Lantinga zijn vriend én collega Coen Swijnenberg uit om met de ANWB-creditcard in Londen middels diverse challenges het maximale uit zijn reis te halen.


Influencer campagne

Tele2 Trek het internet leeg

Briefing: Tele2 vroeg Storyboard een consideration campagne te ontwikkelen voor het gloednieuwe en razendsnelle 4G-netwerk van Tele2.

Oplossing: In ‘Trek het Internet Helemaal Leeg Met…’ daagden we o.a. influencers Manuel Broekman en Jan Versteegh uit om op originele wijze, in één dag zoveel mogelijk data te verbruiken. Een thematische aanpak, waarbij we handig populaire genres als muziek, gaming en viral videos integreerden. Het concept toonde op natuurlijke wijze aan dat je Tele2’s grote data bundels voor werkelijk alles, overal kunt gebruiken!


Social strategy // Branded content

Kroketterij de Bourgondiër

Briefing: Van Geloven wilde voor Kroketterij De Bourgondiër een verandering van koers, door social nu in te zetten om concreet de volume’s via horeca-partners en cafetaria’s verder te vergroten.

Oplossing: Wij ontwikkelden een always on social strategie die de kernwaarden en USP’s specifiek zou laden onder (potentiële) horeca-ambassadeurs, maar die de consumentenbase niet zou vergeten.


Social strategy // Influencer campagne // Branded content

ASICS

Briefing: Na vijf jaar gebouwd te hebben aan awareness voor ASICS Tiger, vroeg ASICS ons voor zowel ASICS Tiger als ASICS Perormance nu de focus te leggen op traffic naar hun e-comm channels.

Oplossing: Wij ontwikkelden een always-on social jaarstrategie waarin we de nieuwe e-commerce doelstellingen én de Performance lijn wisten integreren in één aanpak.

Resultaat: Van een totale afwezigheid op social in 2013, tot een stevige social footprint in de Benelux in 2018: is ASICS Tiger uitgegroeid tot een best-practice in Europa.