VEDETT - DE PERFECTE INFLUENCER CAMPAGNE

Briefing: Vedett is het “Never grow up” merk van Duvel Moortgat en de rebel in hun portfolio. In het kader van deze gedachte hebben ze Storyboard gevraagd een passende influencer campagne te ontwikkelen, waarbij de focus lag op de juiste influencer voor het merk te kiezen.

Oplossing: In samenwerking met speciaalbiermerk Vedett en influencer Faberyayo (Pepijn Lanen) lanceerde Storyboard ‘De perfecte influencer campagne’. Deze driedelige humoristische videoserie inspireert de consument om het leven niet te serieus te nemen. In de campagne maken we ook een knipoog naar onszelf en de branche. Want hoe creëer je nou eigenlijk de beste influencer content? En hoe ga je als influencer om met je klanten? Pepijn legt het - op sarcastische wijze - allemaal haarfijn uit.

Resultaat: De campagne is erg succesvol geweest en is zowel door vakmedia als de consument lovend ontvangen. Er zijn ruim 3,8 miljoen contacten gegenereerd. Dat is 148% van het KPI. Ook zijn er bijna 750.000 videoviews behaald (136% van het KPI) en zijn de video’s meer dan 25.000 keer geliked.