Tele2 #HatersGonnaLove

Briefing: Tele2 vroeg Storyboard om de #HatersGonnaLove kerstcampagne online tot leven te brengen, met als kernboodschap: liefde is het beste medicijn tegen (online) haat.

Oplossing: Eerst zetten we schaalbare distributie in via de sociale kanalen van drie celebrities om de door INDIE ontwikkelde #HatersGonnaLove hero film, groots te verspreiden. Daarna brachten we de campagne thematiek tot leven door samen met Kaj Gorgels, een online hater onverwachts te ‘overvallen’. Niet om terug te haten, maar om hem te overspoelen met liefde. Deze film werd bedacht, geproduceerd en gedistribueerd door Storyboard, en was het vehicle om ook de #HatersGonnaLove toolkit te lanceren.

Resultaat: Een succesvolle campagne op het gebied van zowel bereik als engagement. Met beide video’s bereikten we in totaal 1,8 miljoen mensen (137% KPI) en genereerden 950K video views (157% KPI). De campagne viel in de prijzen bij de Dutch Search Awards en won een Bronze Esprix.