TAKEAWAY.COM - NIEUWJAARSDAG

Briefing: Nieuwjaarsdag is voor Takeway.com een belangrijke dag waarop de meeste orders worden geplaatst. Logisch.. het regent, het is donker en koud buiten en de winkels zijn dicht. Voeg daar nog eens de nachtelijke feestpartijen aan toe.. Takeway.com wilde graag een campagne die aansluit op deze punten en die in de smaak valt bij de doelgroep.

Oplossing: Speciaal voor deze campagne van Takeaway.com ontwikkelde Storyboard een internationale, data gedreven, influencer campagne. Met deze campagne wilde Takeaway.com laten zien dat je ook met goede voornemens goed terecht kunt bij de bezorgdienst. Hun diverse aanbod gaat namelijk veel verder dan pizza’s en hamburgers en bevat onder andere ook diverse salades, sushi en andere internationale ‘bewustere’ keukens. In Nederland werd er voor deze campagne samenwerkt met de bekende influencer en televisiepersoonlijkheid Kaj Gorgels. In Duitsland werd er samengewerkt met de bekende televisie gezichten Raúl Richter, Jo Weil en Victoria Jancke.

Resultaat: De campagne, die slechts 1 dag zichtbaar was, was zeer succesvol en bereikte 1,9 miljoen mensen en genereerde meer dan 750.000 videoviews.