a.s.r. verzekeringen

Briefing: a.s.r. briefde Storyboard voor een influencer campagne gericht op de reis en recreatie sector en de daarbij passende diensten en producten van a.s.r. De campagne moest gericht zijn op het duurzame karakter van a.s.r., zonder met een vingertje te wijzen.

Oplossing: Duurzaam reizen: het kan echt. En dat bewezen wij met een mooie influencer campagne voor a.s.r. verzekeringen waarin Katja Schuurman op bezoek gaat bij duurzame ondernemers. Met de campagne wilt a.s.r. door middel van storytelling de alternatieven laten zien met duurzaamheid als reismotivatie. Storyboard ontwikkelde de aller eerste duurzame online reisgids van Nederland. Door op een storytelling manier inspirerende verhalen te laten zien van verschillende duurzame ondernemers in eigen land.

Resultaten: Door op zoek te gaan naar inspirerende verhalen en een influencer die de boodschap perfect over kan brengen, hebben we een mooi resultaat bereikt. Wat opviel aan deze campagne is dat we bovenverwachting veel unieke mensen hebben bereikt (meer dan 700.000) en een hoog engagement hadden vanuit andere duurzame ondernemers, die ook graag hun verhaal wilden delen.