Robijn

Briefing

Unilever vroeg Storyboard om de influencer marketing strategie te ontwikkelen voor Robijn. Het doel: year-round de doelgroep activeren, inspireren en op de hoogte brengen van nieuwe producten en innovaties.

Met behulp van onze in-huis onderzoeksoplossing SIA. deed Storyboard uitgebreid consumentenonderzoek onder de doelgroep van Robijn. Op innovatieve wijze brachten we precies in kaart welke talenten het beste matchen met de merkwaarden van Robijn en daarnaast ook in staat zijn om de doelgroep in beweging te brengen. Dit onderzoek gaf ons de kaders om een effectieve strategie te ontwikkelen. 

 

Approach

Het ambassadeursprogramma van Robijn gaat verder dan enkel productcontent. Op basis van culturele inzichten hebben we een strategie ontwikkeld waarin de belangrijkste merkwaarden centraal staan: convenience, functional benefits & emotional benefits.

Het resultaat is #TeamKleineDingen. Ambassadeurs die middenin de doelgroep staan en een ode brengen aan de liefdevolle aandacht voor de kleine dingen in het leven. De content die hieruit voortvloeit, is opgedeeld in verschillende pijlers, waaronder: Robijns mooiste producten, geluksmomenten thuis en buitenshuis.

Denk aan de kleine genoegens van een vers verschoond bed of een huis dat heerlijk naar schone was ruikt. Maar ook tips over hoe je jouw huis extra gezellig kunt maken om er optimaal van te genieten, vormen een belangrijk onderdeel van onze boodschap.

Naast onze toegewijde ambassadeurs, die regelmatig hun kleine geluksmomentjes en tips delen, sturen we regelmatig care packages uit naar een breed netwerk van influencers, bijvoorbeeld ter introductie van een nieuw product.

Dit alles staat aan de basis van een slimme synergie tussen de owned social kanalen van Robijn en de paid advertising strategie verzorgt door het mediabureau.

 

Results

De campagne is enkele weken geleden live gegaan op Instagram en krijgt prachtige reacties. Neem zelf een kijkje onder de #TeamKleineDingen en laat je inspireren om meer geluk te halen uit de kleine dingen in het leven.

Aan het einde van het jaar zullen we evalueren en de meetbare resultaten delen. 

 
Volgende
Volgende

AXE: Next G.O.A.T. sessions